Ülkemizin en büyük evcil hayvan mağazası olan tcremix.org sitemizde kedi veya köpek besleyenler için hayatlarını kolaylaştıracak çok sayıda ürün bulunuyor. Bunların en başında mamalar geliyor eğer köpek besliyorsanız köpek maması başta olmak üzere yavru köpek maması, yaşlı köpek maması, light köpek maması, tahılsız köpek maması, konserve köpek yaş mama ürünlerini bulabileceğiniz gibi köpek sağlık ürünleri, köpek ödülleri, köpek bakım ürünleri, köpek aksesuarları, köpek mama su kapları, köpek oyuncakları, köpek eğitim ürünleri, köpek tasmaları gibi işlerinizi kolaylaştıracak çok sayıda ürünü bulabilirsiniz. Kedi besleyen arkadaşlar başta kedi maması ana kategorimiz olmak üzere konserve kedi yaş maması, yavru kedi konserve maması, yavru kedi maması, kısırlaştırılmış kedi maması, yaşlı kedi maması, yetişkin kedi maması, light diyet kedi maması kategorilerimizi ziyaret ederek kedinizin temel beslenme ihtiyaçlarını karşılayabilirisiniz. Diğer yandan ihtiyaç duyabileceğiniz diğer ürünleri kedi ödülleri, kedi tuvaletleri, kedi oyuncakları, kedi vitaminleri, kedi kumu, kedi aksesuarları, kedi bakım ürünleri, kedi mama su kapları ana kategorilerimizden bulabilirsiniz. Ayrıntılı armaa için alt kategorilerimize de göz atmanızda fayda var. Türkiye 'nin en büyük online pet shop mağazası tcremix.org sitemize hepiniz davetlisiniz.
Esenyurt Escort
Hayrettin Günay
Köşe Yazarı
Hayrettin Günay
 

DEĞİNMELER

1. Mustafa Kutlu'nun başarılı öykü yapıtı Menekşeli Mektup'ta olay, kurgu, anlatım yanında "ses", "ezgi" önemli bir öge olarak kullanılıyor. TRT, türküler, şarkılar... Nezahat Bayram, Muzaffer Akgün, Gülşen Kutlu... İçlilik, duygu derinliği çağrışım, anılar yoluyla duyumsatılıyor okuyucuya: Benimki de, yani kocam; beni terketti. Gelirim deyip gitti. Hâlâ dönecek. Yıllar geçti, hâlâ dönecek. Döner mi dersiniz.     Aynı kaderi paylaşıyoruz. Burada söz biter arkadaş, Söz biter ve bir şarkı başlar. Bilmez biçare kalpler giden dönmez ki geri.     Önemli, ünlü şarkının içli, evrensel ozanımız Ahmet Kaçar elinden çıkma bir dizesi. Şarkıyı tamamlamak; dinlemek, dinlemek; okumak, okumak size düşüyor...     2. Ahmet Kaçar kendi yazdıklarını bestelediği gibi özellikle çok güçlü söyleyişi olan halk ozanlarımızın yazdıklarından da şarkı üretmek isterdi. Yıllar yılı düş gibi odaklandı bu tür şiirlere, doğmamış ama uç vermeye başlamış şarkılara. Tamamlanamadı bunlar nedense... En çok üzerinde durduğu, en çok bestelemek istediği, yıllar yılı olgunlaştıramadığı bir halk şiiri, Şah Hatayi'den: Gönül ne gezersin seyran yerinde Alemde her şeyin var olmayınca Olura olmaza dost deyip gezme Bir ahdine bütün yar olmayınca     Yürü sufi yürü yolundan azma Elin gıybetine kuyular kazma Varıp her dükkanda metaın çözme Yanında mürşidin var olmayınca     Kalktı havalandı gönlümün kuşu Kavga gıybet etmek kötünün işi Üstadın tanımaz bunda her kişi Anın kim mürşidi er olmayınca     Varıp bir kötüye sen olma nöker Çarhına değer de dolunu döker Ne Hûda'dan korkar ne hicap çeker Bir kötüde namus ar olmayınca     Şah Hatayi'm edem bu sırrı beyan Kamil midir cahil sözüne uyan Bir baştan ağlamak ömredir ziyan İki baştan muhip yar olmayınca     3. Bir artık mani. Ölçüsü, uyağı... yerli yerinde. İçeriği, izleği, iletisi bıçaksırtı... Sevgi mi, nefret mi? Şaka mı, ciddi mi? Duygu mu, us mu? Doğal mı, yapmacık mı?Özlem mi, unutuş mu? Uyak yoluyla doğaçlama oluşmuş tekerleme benzeri mi?     Hasretim sana canım Kanım kaynıyor kanım Tıkır tıkır yürü de Geliyor densin hanım (Hanım görsünler hanım) O kadar tatlısın ki Anzer balından banım Yıllardır boş duruyu Ah sol yanım sol yanım.
Ekleme Tarihi: 23 Temmuz 2022 - Cumartesi

DEĞİNMELER

1.

Mustafa Kutlu'nun başarılı öykü yapıtı Menekşeli Mektup'ta olay, kurgu, anlatım yanında "ses", "ezgi" önemli bir öge olarak kullanılıyor. TRT, türküler, şarkılar... Nezahat Bayram, Muzaffer Akgün, Gülşen Kutlu... İçlilik, duygu derinliği çağrışım, anılar yoluyla duyumsatılıyor okuyucuya:

Benimki de, yani kocam; beni terketti. Gelirim deyip gitti. Hâlâ dönecek. Yıllar geçti, hâlâ dönecek. Döner mi dersiniz.

 

 

Aynı kaderi paylaşıyoruz.

Burada söz biter arkadaş,

Söz biter ve bir şarkı başlar.

Bilmez biçare kalpler giden dönmez ki geri.

 

 

Önemli, ünlü şarkının içli, evrensel ozanımız Ahmet Kaçar elinden çıkma bir dizesi. Şarkıyı tamamlamak; dinlemek, dinlemek; okumak, okumak size düşüyor...

 

 

2.

Ahmet Kaçar kendi yazdıklarını bestelediği gibi özellikle çok güçlü söyleyişi olan halk ozanlarımızın yazdıklarından da şarkı üretmek isterdi. Yıllar yılı düş gibi odaklandı bu tür şiirlere, doğmamış ama uç vermeye başlamış şarkılara. Tamamlanamadı bunlar nedense... En çok üzerinde durduğu, en çok bestelemek istediği, yıllar yılı olgunlaştıramadığı bir halk şiiri, Şah Hatayi'den:

Gönül ne gezersin seyran yerinde

Alemde her şeyin var olmayınca

Olura olmaza dost deyip gezme

Bir ahdine bütün yar olmayınca

 

 

Yürü sufi yürü yolundan azma

Elin gıybetine kuyular kazma

Varıp her dükkanda metaın çözme

Yanında mürşidin var olmayınca

 

 

Kalktı havalandı gönlümün kuşu

Kavga gıybet etmek kötünün işi

Üstadın tanımaz bunda her kişi

Anın kim mürşidi er olmayınca

 

 

Varıp bir kötüye sen olma nöker

Çarhına değer de dolunu döker

Ne Hûda'dan korkar ne hicap çeker

Bir kötüde namus ar olmayınca

 

 

Şah Hatayi'm edem bu sırrı beyan

Kamil midir cahil sözüne uyan

Bir baştan ağlamak ömredir ziyan

İki baştan muhip yar olmayınca

 

 

3.

Bir artık mani. Ölçüsü, uyağı... yerli yerinde. İçeriği, izleği, iletisi bıçaksırtı... Sevgi mi, nefret mi? Şaka mı, ciddi mi? Duygu mu, us mu? Doğal mı, yapmacık mı?Özlem mi, unutuş mu? Uyak yoluyla doğaçlama oluşmuş tekerleme benzeri mi?

 

 

Hasretim sana canım

Kanım kaynıyor kanım

Tıkır tıkır yürü de

Geliyor densin hanım

(Hanım görsünler hanım)

O kadar tatlısın ki

Anzer balından banım

Yıllardır boş duruyu

Ah sol yanım sol yanım.

Yazıya ifade bırak !
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.

siyahbet giriş