Ülkemizin en büyük evcil hayvan mağazası olan tcremix.org sitemizde kedi veya köpek besleyenler için hayatlarını kolaylaştıracak çok sayıda ürün bulunuyor. Bunların en başında mamalar geliyor eğer köpek besliyorsanız köpek maması başta olmak üzere yavru köpek maması, yaşlı köpek maması, light köpek maması, tahılsız köpek maması, konserve köpek yaş mama ürünlerini bulabileceğiniz gibi köpek sağlık ürünleri, köpek ödülleri, köpek bakım ürünleri, köpek aksesuarları, köpek mama su kapları, köpek oyuncakları, köpek eğitim ürünleri, köpek tasmaları gibi işlerinizi kolaylaştıracak çok sayıda ürünü bulabilirsiniz. Kedi besleyen arkadaşlar başta kedi maması ana kategorimiz olmak üzere konserve kedi yaş maması, yavru kedi konserve maması, yavru kedi maması, kısırlaştırılmış kedi maması, yaşlı kedi maması, yetişkin kedi maması, light diyet kedi maması kategorilerimizi ziyaret ederek kedinizin temel beslenme ihtiyaçlarını karşılayabilirisiniz. Diğer yandan ihtiyaç duyabileceğiniz diğer ürünleri kedi ödülleri, kedi tuvaletleri, kedi oyuncakları, kedi vitaminleri, kedi kumu, kedi aksesuarları, kedi bakım ürünleri, kedi mama su kapları ana kategorilerimizden bulabilirsiniz. Ayrıntılı armaa için alt kategorilerimize de göz atmanızda fayda var. Türkiye 'nin en büyük online pet shop mağazası tcremix.org sitemize hepiniz davetlisiniz.
Esenyurt Escort
Hayrettin Günay
Köşe Yazarı
Hayrettin Günay
 

ROMAN KİŞİLERİ (1)

Roman yazarı için en önemli özellik yapıtında "kişi yaratmak"tır. Gerçek anlamda kişileri romanlarıyla özdeşleştiren ilk yazarımız Halit Ziya Uşaklıgil'dir. Sonraları Halide Edip Adıvar, Reşat Nuri Güntekin, Peyami Safa... gibi yazarlarımız kişiler yara­tarak romanda başarılı oldular. 1950'lere dek genelde romanımızda kent, kasaba kişileri ağır basar. Mahmut Makal'ın "bizim köy" çağrısından sonra romanımıza gerçek anlamda "köy kişileri" girmeye baş­lar. Orhan Kemal, Kemal Tahir, Yaşar Kemal, Fakir Baykurt, Talip Apaydın, Samim Kocagöz... gibi önemli yazarlarımız yurdumuzun değişik bölgelerine yönelerek köylülerden "roman kişileri" yaratmayı başarırlar. Şebinkarahisarlı bir ailenin çocuğu olarak İstanbul'da doğan Kemal Tahir; eğitim, yetişme, yaşayış yönüyle kentli, İstanbulludur. 1938 yargılamasından on beş yıl "mahpus­luk" alır. On iki yıl yatar. Bu on iki yılda durmadan yazarak, 1950'de tutukluluğu son bulduktan sonra önemli romanlarını art arda yayımlar. Kabaca bunları köy romanları, ta­rihsel romanlar, kent romanları biçiminde bölümlendirebiliriz. Köylü olmayan, köyü bilmeyen Kemal Tahir köy romanlarındaki kişileri tutukevinde yatarken, on iki yıllık yoğn notların,çalışmaların sonunda sürükleyici anlatımıyla okuyucuya sunar. İlk roman Sağırdere'dir. Çankırı dolaylarındaki Yamören köyü... Murat'ın kardeşi Mustafa yavuklusu başkasıyla evlenince Ankara'ya gider iş tutmaya, trenle .İş bulmak güçtür. Taşçı Cemal Usta'nın yanına çırak girer. Giderek ustalaşır, eli para görür. Köyü­ne dönmeyeceği düşüncesi gittikçe köy özlemine dönüşür. Köyüne dönecektir. Kemal Tahir Sağırdere'de ilk bölümde köyü, ikinci bölümde kenti gerçekçi kişilerle, renkli konuşma­larla yansıtmıştır. Romanda kişilerin genelde olumlu olduğu görülür. Romanın birinci kişisi Kulaksızın Mustafa bunlardandır. Kemal Tahir Kulaksızın Mustafa'nın köye döndükten sonraki yaşamını Körduman adlı romanında anlatır. Mustafa bu romanda köy yaşamının güç anlaşılır karmaşıklığı içinde "arkadaş katili" olacak, Kemal Tahir'in köy romanlarında "coşkulu bir iştahla" anlat­tığı cinsel bunalımları içinde olumsuz bir kişiye dönüşecektir. Rahmet Yolları Kesti, Kemal Tahir'in "tezli" romanlarındandır. Yaşar Kemal, İnce Memed romanıyla "eşkıya"yı yücelterek olumlarken yazınımızda "bir eşkıya" mitosu" ya­ratır. Kemal Tahir Rahmet Yolları Kesti romanını bu "mitosu" yıkmak için yazar: "Ahlak düzeni sağlam olmayan ve soyguncularıyla başa çıkamayan bir toplum, -ruhunda artakalmış barbarlık duygusunun da baskısıyla- soyguncularına karşı hayranlık duyar." tümcesi romanın girişinde yer alır. Tümce alıntıdır: Andre Mauroıs - İngiliz Tarihi. Kemal Fahir'in köy romanlarındaki Çorum Çankırı, Sungurlu ağzı bu romana da dil tadı katar. Uzun İskender, Kanlı İlyas, Maraz Ali... romandaki başat kişilerdir. İnce Memed'de Memed köydeki "Ağalığı" bitirerek dağlara vurarak göğe ağarsa, Rahmet Yolları Kesti'deki "eşkıya" romanın sonunda "rezil kepaze" olur, gülünç duruma düşer. Yediçınar Yaylası-Köyün Kamburu-Büyük Mal, Kemal Tahir'in önemli "üçlemelerinden" dir. İlk ikisi tümden köyü anlatır. Bu Üçlemede 19.yüzyılın başlarından Cumhuriyet'in ilk yıllarına köylülükteki ağalık, güç, varsıllık çok yönlü boyutlarla işlenmektedir. Çorum dolaylarında ağaların, köydeki güç odaklarının soygunlarla, cinayetlerle, "akıl almaz tuzaklarla" el değiştirmesi anlatılır, İstanbul'daki Tanzimat'ın Anadolu'ya yansıyışı, ıslahatın yansıyışı Çorum köylülerinin çekici konuşmalarıyla aktarılır. Kambur Kadı, Dilaver Ağa, Çakır Kahyaların Halil, Kara Cehennem, Cemile, Dilaver, Çakır­ların Ömer, Deli Elvan, Berber İhsan, Uzun İmam, Rifat Ağa, Abuzer, Kenan, Emey... İlk romanın başlıca kişileridir. Köyün Kamburu'nda "az biraz özürlü doğmuş" Kerim'in, Çalık Kerim oluşu, köyün en güçlü adamı oluşu anlatılır. Kemal Tahir'in ölümünden sonra yayımlanan Namusçular'da Malatya cezaevinde yatan­lar anlatılır. Anlatıcı dışında tümü de o yörenin köylüleridir. Bozkırdaki Çekirdek de köy ortamını anlatır. Roman destansı Köy Enstitülerine olumsuz bakışın romanıdır. Kara Derviş, Cinci Hoca, Hüseyin, Topal Muhtar, Zeynel, Eğitmen, Öğretmenler, Öğrenciler, Durali, Çopur Muhtar, Kara Şaban, Hızır Molla, Deli Derviş... ro­mandaki kişilerden kimileridir...
Ekleme Tarihi: 16 Nisan 2022 - Cumartesi

ROMAN KİŞİLERİ (1)

Roman yazarı için en önemli özellik yapıtında "kişi yaratmak"tır. Gerçek anlamda kişileri romanlarıyla özdeşleştiren ilk yazarımız Halit Ziya Uşaklıgil'dir. Sonraları Halide Edip Adıvar, Reşat Nuri Güntekin, Peyami Safa... gibi yazarlarımız kişiler yara­tarak romanda başarılı oldular.

1950'lere dek genelde romanımızda kent, kasaba kişileri ağır basar. Mahmut Makal'ın "bizim köy" çağrısından sonra romanımıza gerçek anlamda "köy kişileri" girmeye baş­lar. Orhan Kemal, Kemal Tahir, Yaşar Kemal, Fakir Baykurt, Talip Apaydın, Samim Kocagöz... gibi önemli yazarlarımız yurdumuzun değişik bölgelerine yönelerek köylülerden "roman kişileri" yaratmayı başarırlar.

Şebinkarahisarlı bir ailenin çocuğu olarak İstanbul'da doğan Kemal Tahir; eğitim, yetişme, yaşayış yönüyle kentli, İstanbulludur. 1938 yargılamasından on beş yıl "mahpus­luk" alır. On iki yıl yatar. Bu on iki yılda durmadan yazarak, 1950'de tutukluluğu son bulduktan sonra önemli romanlarını art arda yayımlar. Kabaca bunları köy romanları, ta­rihsel romanlar, kent romanları biçiminde bölümlendirebiliriz.

Köylü olmayan, köyü bilmeyen Kemal Tahir köy romanlarındaki kişileri tutukevinde yatarken, on iki yıllık yoğn notların,çalışmaların sonunda sürükleyici anlatımıyla okuyucuya sunar.

İlk roman Sağırdere'dir. Çankırı dolaylarındaki Yamören köyü... Murat'ın kardeşi Mustafa yavuklusu başkasıyla evlenince Ankara'ya gider iş tutmaya, trenle .İş bulmak güçtür. Taşçı Cemal Usta'nın yanına çırak girer. Giderek ustalaşır, eli para görür. Köyü­ne dönmeyeceği düşüncesi gittikçe köy özlemine dönüşür. Köyüne dönecektir. Kemal Tahir Sağırdere'de ilk bölümde köyü, ikinci bölümde kenti gerçekçi kişilerle, renkli konuşma­larla yansıtmıştır. Romanda kişilerin genelde olumlu olduğu görülür. Romanın birinci kişisi Kulaksızın Mustafa bunlardandır.

Kemal Tahir Kulaksızın Mustafa'nın köye döndükten sonraki yaşamını Körduman adlı romanında anlatır. Mustafa bu romanda köy yaşamının güç anlaşılır karmaşıklığı içinde "arkadaş katili" olacak, Kemal Tahir'in köy romanlarında "coşkulu bir iştahla" anlat­tığı cinsel bunalımları içinde olumsuz bir kişiye dönüşecektir.

Rahmet Yolları Kesti, Kemal Tahir'in "tezli" romanlarındandır. Yaşar Kemal, İnce Memed romanıyla "eşkıya"yı yücelterek olumlarken yazınımızda "bir eşkıya" mitosu" ya­ratır. Kemal Tahir Rahmet Yolları Kesti romanını bu "mitosu" yıkmak için yazar: "Ahlak düzeni sağlam olmayan ve soyguncularıyla başa çıkamayan bir toplum, -ruhunda artakalmış barbarlık duygusunun da baskısıyla- soyguncularına karşı hayranlık duyar." tümcesi romanın girişinde yer alır. Tümce alıntıdır: Andre Mauroıs - İngiliz Tarihi.

Kemal Fahir'in köy romanlarındaki Çorum Çankırı, Sungurlu ağzı bu romana da dil tadı katar. Uzun İskender, Kanlı İlyas, Maraz Ali... romandaki başat kişilerdir.

İnce Memed'de Memed köydeki "Ağalığı" bitirerek dağlara vurarak göğe ağarsa, Rahmet Yolları Kesti'deki "eşkıya" romanın sonunda "rezil kepaze" olur, gülünç duruma düşer.

Yediçınar Yaylası-Köyün Kamburu-Büyük Mal, Kemal Tahir'in önemli "üçlemelerinden" dir. İlk ikisi tümden köyü anlatır. Bu Üçlemede 19.yüzyılın başlarından Cumhuriyet'in ilk yıllarına köylülükteki ağalık, güç, varsıllık çok yönlü boyutlarla işlenmektedir. Çorum dolaylarında ağaların, köydeki güç odaklarının soygunlarla, cinayetlerle, "akıl almaz tuzaklarla" el değiştirmesi anlatılır, İstanbul'daki Tanzimat'ın Anadolu'ya yansıyışı, ıslahatın yansıyışı Çorum köylülerinin çekici konuşmalarıyla aktarılır.

Kambur Kadı, Dilaver Ağa, Çakır Kahyaların Halil, Kara Cehennem, Cemile, Dilaver, Çakır­ların Ömer, Deli Elvan, Berber İhsan, Uzun İmam, Rifat Ağa, Abuzer, Kenan, Emey... İlk romanın başlıca kişileridir.

Köyün Kamburu'nda "az biraz özürlü doğmuş" Kerim'in, Çalık Kerim oluşu, köyün en güçlü adamı oluşu anlatılır.

Kemal Tahir'in ölümünden sonra yayımlanan Namusçular'da Malatya cezaevinde yatan­lar anlatılır. Anlatıcı dışında tümü de o yörenin köylüleridir.

Bozkırdaki Çekirdek de köy ortamını anlatır. Roman destansı Köy Enstitülerine olumsuz bakışın romanıdır. Kara Derviş, Cinci Hoca, Hüseyin, Topal Muhtar, Zeynel, Eğitmen, Öğretmenler, Öğrenciler, Durali, Çopur Muhtar, Kara Şaban, Hızır Molla, Deli Derviş... ro­mandaki kişilerden kimileridir...

Yazıya ifade bırak !
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.

siyahbet giriş