Ülkemizin en büyük evcil hayvan mağazası olan tcremix.org sitemizde kedi veya köpek besleyenler için hayatlarını kolaylaştıracak çok sayıda ürün bulunuyor. Bunların en başında mamalar geliyor eğer köpek besliyorsanız köpek maması başta olmak üzere yavru köpek maması, yaşlı köpek maması, light köpek maması, tahılsız köpek maması, konserve köpek yaş mama ürünlerini bulabileceğiniz gibi köpek sağlık ürünleri, köpek ödülleri, köpek bakım ürünleri, köpek aksesuarları, köpek mama su kapları, köpek oyuncakları, köpek eğitim ürünleri, köpek tasmaları gibi işlerinizi kolaylaştıracak çok sayıda ürünü bulabilirsiniz. Kedi besleyen arkadaşlar başta kedi maması ana kategorimiz olmak üzere konserve kedi yaş maması, yavru kedi konserve maması, yavru kedi maması, kısırlaştırılmış kedi maması, yaşlı kedi maması, yetişkin kedi maması, light diyet kedi maması kategorilerimizi ziyaret ederek kedinizin temel beslenme ihtiyaçlarını karşılayabilirisiniz. Diğer yandan ihtiyaç duyabileceğiniz diğer ürünleri kedi ödülleri, kedi tuvaletleri, kedi oyuncakları, kedi vitaminleri, kedi kumu, kedi aksesuarları, kedi bakım ürünleri, kedi mama su kapları ana kategorilerimizden bulabilirsiniz. Ayrıntılı armaa için alt kategorilerimize de göz atmanızda fayda var. Türkiye 'nin en büyük online pet shop mağazası tcremix.org sitemize hepiniz davetlisiniz.
Esenyurt Escort
Hayrettin Günay
Köşe Yazarı
Hayrettin Günay
 

TOPLUMSAL KONULU GÖRELE MANİLERİ (l)

Manilerimizin (atma türkülerimizin) çoğu sevi, ayrılık, gurbet, askerlik, ölüm... üstü­nedir. Bu genel sonucun dışında çok yaygın olmasa da düzen bozukluklarını, geçim sıkıntısını, topraksızlığı, yoksulluğu, emeğin karşılığını alamamayı, yoksul-varsıl karşıtlı­ğını... yerel üretim açısından dile getirenler vardır. Yöremizde başat ürün fındıktır. Ürüne bağlı bir adlandırma yaparsak fındık insanı­yız geçmişten günümüze. Cumhuriyet yazınında "toprak-ürün-insan" ilişkisi geniş bo­yutlu olarak romana yansıdı. Orhan Kemal, Yaşar Kemal Çukurova'yı, Adana'yı; Fakir Baykurt Burdur'u, Ankara çevresini; Kemal Tahir Çorum, Çankırı çevresini; Dursun Akçam, Ümit Kaftancıoğlu Kars-Ardahan-Hanak-Posof çevresini... Samim Kocagöz Ege'yi, Necati Cumalı "tütün insanlarını" yazdı... Bizim bölge romancısını çıkaramadı. "Fındık insanları" yansımadı romana. Cideli Rı­fat Ilgaz yazdı Karadeniz'in batısını. "Fındık insanlarını" da... Atma türkülerimizi öncelikle bireyin, kişinin ürünü olarak ele aldığımızda romanı yazılmayan insanlarımızın düşüncelerini, çıkmazlarını, sorunlarını... yansıttıkları için önemlidir. Geçim sıkıntısı çeken, fındık bahçesi çok yetersiz kişilerin toplanmış bahçelerden başak ederek ondan elde edeceği birkaç kuruşu bir eksiğine gediğine verecektir: Geçime güç yetmiyor Bezdim gardaşım bezdim Bi tekleme peşinde Öğleye kadar gezdim Kimi gereksinimler "fındığa veresiye" alınır. Yavukluların, sözlülerin evlenmesi de fındığa, fındığın para etmesine bakar: Evlerinin önünde Sıra sıra bandıklar Alıcağam gız seni Para etsin fındıklar   Etmiyu fındık para İnsan nası dayansın Bana sebep olanlar Gara gazanda yansın     Fındık zengünü olmak Güzel ama boş emel Ne yapsanaz boşuna Çürük atılmış temel Yeri yurdu olanların içinde, fındıktan önemli gelir elde edenlerin içinde kötü alışkanlıklarla güç durumda kalanlar da vardır: Habu benim gır atım Oynak olur tımarda Fındığın parasını Batudular gumarda Fındık ne denli emek verilirse verilsin doğa koşullarının uygunluğuna bağlı ürünlerdendir. "Olacak mı olmayacak mı" ikilemleriyle insanı düşündürür de düşündürür. Ona umut bağlansa da güvenilmezdir fındık. Temüzlensin bahçalar Önümüzdeki güzde. Fındığa güvenüsen Galusun böle düzde
Ekleme Tarihi: 09 Nisan 2022 - Cumartesi

TOPLUMSAL KONULU GÖRELE MANİLERİ (l)

Manilerimizin (atma türkülerimizin) çoğu sevi, ayrılık, gurbet, askerlik, ölüm... üstü­nedir. Bu genel sonucun dışında çok yaygın olmasa da düzen bozukluklarını, geçim sıkıntısını, topraksızlığı, yoksulluğu, emeğin karşılığını alamamayı, yoksul-varsıl karşıtlı­ğını... yerel üretim açısından dile getirenler vardır.

Yöremizde başat ürün fındıktır. Ürüne bağlı bir adlandırma yaparsak fındık insanı­yız geçmişten günümüze. Cumhuriyet yazınında "toprak-ürün-insan" ilişkisi geniş bo­yutlu olarak romana yansıdı. Orhan Kemal, Yaşar Kemal Çukurova'yı, Adana'yı; Fakir Baykurt Burdur'u, Ankara çevresini; Kemal Tahir Çorum, Çankırı çevresini; Dursun Akçam, Ümit Kaftancıoğlu Kars-Ardahan-Hanak-Posof çevresini... Samim Kocagöz Ege'yi, Necati Cumalı "tütün insanlarını" yazdı...

Bizim bölge romancısını çıkaramadı. "Fındık insanları" yansımadı romana. Cideli Rı­fat Ilgaz yazdı Karadeniz'in batısını. "Fındık insanlarını" da...

Atma türkülerimizi öncelikle bireyin, kişinin ürünü olarak ele aldığımızda romanı yazılmayan insanlarımızın düşüncelerini, çıkmazlarını, sorunlarını... yansıttıkları için önemlidir.

Geçim sıkıntısı çeken, fındık bahçesi çok yetersiz kişilerin toplanmış bahçelerden başak ederek ondan elde edeceği birkaç kuruşu bir eksiğine gediğine verecektir:

Geçime güç yetmiyor Bezdim gardaşım bezdim Bi tekleme peşinde Öğleye kadar gezdim

Kimi gereksinimler "fındığa veresiye" alınır. Yavukluların, sözlülerin evlenmesi de fındığa, fındığın para etmesine bakar:

Evlerinin önünde

Sıra sıra bandıklar

Alıcağam gız seni

Para etsin fındıklar

 

Etmiyu fındık para

İnsan nası dayansın

Bana sebep olanlar

Gara gazanda yansın

 

 

Fındık zengünü olmak

Güzel ama boş emel

Ne yapsanaz boşuna

Çürük atılmış temel

Yeri yurdu olanların içinde, fındıktan önemli gelir elde edenlerin içinde kötü alışkanlıklarla güç durumda kalanlar da vardır:

Habu benim gır atım

Oynak olur tımarda

Fındığın parasını

Batudular gumarda

Fındık ne denli emek verilirse verilsin doğa koşullarının uygunluğuna bağlı ürünlerdendir. "Olacak mı olmayacak mı" ikilemleriyle insanı düşündürür de düşündürür. Ona umut bağlansa da güvenilmezdir fındık.

Temüzlensin bahçalar

Önümüzdeki güzde.

Fındığa güvenüsen

Galusun böle düzde

Yazıya ifade bırak !
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.

siyahbet giriş