Ülkemizin en büyük evcil hayvan mağazası olan tcremix.org sitemizde kedi veya köpek besleyenler için hayatlarını kolaylaştıracak çok sayıda ürün bulunuyor. Bunların en başında mamalar geliyor eğer köpek besliyorsanız köpek maması başta olmak üzere yavru köpek maması, yaşlı köpek maması, light köpek maması, tahılsız köpek maması, konserve köpek yaş mama ürünlerini bulabileceğiniz gibi köpek sağlık ürünleri, köpek ödülleri, köpek bakım ürünleri, köpek aksesuarları, köpek mama su kapları, köpek oyuncakları, köpek eğitim ürünleri, köpek tasmaları gibi işlerinizi kolaylaştıracak çok sayıda ürünü bulabilirsiniz. Kedi besleyen arkadaşlar başta kedi maması ana kategorimiz olmak üzere konserve kedi yaş maması, yavru kedi konserve maması, yavru kedi maması, kısırlaştırılmış kedi maması, yaşlı kedi maması, yetişkin kedi maması, light diyet kedi maması kategorilerimizi ziyaret ederek kedinizin temel beslenme ihtiyaçlarını karşılayabilirisiniz. Diğer yandan ihtiyaç duyabileceğiniz diğer ürünleri kedi ödülleri, kedi tuvaletleri, kedi oyuncakları, kedi vitaminleri, kedi kumu, kedi aksesuarları, kedi bakım ürünleri, kedi mama su kapları ana kategorilerimizden bulabilirsiniz. Ayrıntılı armaa için alt kategorilerimize de göz atmanızda fayda var. Türkiye 'nin en büyük online pet shop mağazası tcremix.org sitemize hepiniz davetlisiniz.
Esenyurt Escort
Hayrettin Günay
Köşe Yazarı
Hayrettin Günay
 

ASILMIŞ AŞKLAR ORMANI

Nail Güç eğitimci, ozan. Trabzon Fatih Eğitimli. Onunla daldaşız. Okuldaşız. Okuduğu kente düşürür yolunu kimiler de. Trabzon'a uğrar. Antalya Açı'da da çalıştı. Görele Açı'ya uğradı 14 Ekim 2021'de. Şiirlerini kitaplaştırmış. Pendoskitap'ta. Asılmış Aşklar Ormanı adıyla. Şiir yapıtına yakışır baskısıyla çekici olmuş Nail Güç'ün ilk göz ağrısı. İmzaladı; "Değerli öğretmenim Hayrettin Günay'a dostlukla, hayranlıkla...." Görele Açı'da okuyan, yazan üç öğrencim var. Nail Güç'le tanıştırdım onları. İlk kez bir ozanla konuşuyorlardı. Sevinçliydiler, mutluydular. Nail Güç öğretmenimiz onlara da kitap imzalayınca unutulmaz bir anı oldu gençler için. Gidecekleri uzun yolda güç kaynağı oldu... Asılmış Aşklar Ormanı damıtılmış sözcüklerin, özgün imgelerin yapıtı: "Senin için her gece şiir dokuyorum / hiçbir dize yok közlerinin renginde / karanlıkta şarap içen mumun ışığı / belki benzer gözlerine" "avucumdaki çiçeği alsana / hayat çizgime dokunan / avucum kapanmadan / ha bir de / gözlerinde yanan / gecenin lambasını kısar mısın / seni uyuyamıyorum" "kara görünmüyor anne / her yer kara / sana çıkarken yaktığım gemiler / rüzgarın teleklerini yolduğu / ölü bir kuş kanadı şimdi / kurumuş yosunlar / gemi ve balık iskeleti / her yer her yer kara anne / evvel zaman içinde maviymiş / gök ve deniz / hep çok bulutlu şimdi dünya / sabaha çok var mı anne / her yer kara her yer yara / atları sür içime apak atları / dalgaları bir de bulutları / kapa beni sonra / anne" Kimi şiirler vardır ilk okuyuşta sizin olur. İçinizde, yüreğinizde sızı, belleği­nizde izdir. Beklenmedik anlarda dilinize geliverir... Asılmış Aşklar Ormanı'ndaki şiirler öyle değil. İlk okuyuşta adını tam da koyamadığınız bir sızı ama belli belirsiz bir sızı giriyor yüreğinize. Bir kez daha, bir kez daha okumalı sözcük sözcük; dize dize, düşüne düşüne, düşleye düşleye... Uçarak sözcüklerin kanadında, çağrı­şımlara kapı aralayarak... Okundukça derinlere dalarak... Gözümüze, kulağımıza, gönlümüze uygun biçimlerdendir "gazel". İyileri, "ne de ko­lay ne de yalın yazılmış" dedirtir. Değerli ozanımız Nail Güç'ün, "Gölgesi Dökülen Ağaca Gazel"i de öyle: "gece nemiyle demli genizlerdeki bu ateşin / Ferhat'ın tezyinlerindeki güller değil yasemin / şimdi sesi bileyen bir keman yayı şah damarını/ kesiyor su verilmiş söğüt yaprağıyla yelin / iki elin kan da olsa avucuna kına yak­sınlar / kan kurusu bir kara bak hayat çizgin / etle tırnak arasında demlenen aşk karası / parmakların terk etme ustası bir gezgin / ağaçların değilmiş meğer teşrinlerde / dökülüp yerlerde sürünen gölgesiymiş nail'in" KALEİÇİ, ANTALYALI KAYA "ozanların coğrafyaları şiirlerine yansır" tümcesini doğrulamaktadır: "ben şehrimi özledim / dalgaların yükseldikçe hafiflediği / ve sokak­ları dar / çatıları öpüşür ki / güneşi koynuna almaz / bu yüzden hiç gölgesiz kalmaz" "kıskanıyorum seni ey Antalyalı kaya / bu sonsuz koşu hep sana / seni öperek yumu­şatan her dalga / köpüklerini savurup / düşüyor yine her gece / yorgun argın senin koy­nuna" Talat Sait Halman'ın "birlerini", Behçet Necatigil'in "şiirciklerini", "şiir uçlarını" anımsadım yapıtın "şiiriltiler" bölümünü okurken: senin / de halin buysa ben / den halini seviyorum" "gece derinleştikçe sesim yitiyor / dağlar da / bir balık gibi çırpınıyor yüreğim ağlarda" "seni bulduğumda ölüydüm / yüreğimden özürlüydüm" "türkülerin alevi hep genzimi yakar / zamanın suları geceleyin yorgun akar" ormanın sesini biraz açsana / çocukluk kuşum bu öten" "çıldırmış olmalı ağaçlar / kışın soyunup / yazın giyinmek de neyin nesi" "yapraklarını dökmemiş olsaydın / senin gölgene sığınırdım" Sözcüklerin ozan işçiliğiyle şiire dönüştüğü yapıt Nail Güç'ün kitabı. Gücü başarmış Nail Güç: "dökmez yaprağını ağaçlar / yürek cesetleri gölgede kalsın diye / sadece çıldırtıcı acı bir yeşil / en masum pembe / düşer dallardan / asılmış aşklar or­manında / törensiz defnedilenler / kurşuna dizilirken duymaz silah seslerini / yasak aşklar mezarlığını / en eski çağ canavarı bekler / lanetlenmiş kahramanlar / rahat uyusun diye / asılmış aşklar ormanında / ne kürek mahkumu ne müebbet / ya asılmış ya kurşuna dizilmiş / kahraman bir yeşil gururlu bir pembe / bir de kırmızı başlıklı kız ve babaanne / yeni masallar yazarlar / asılmış aşklar ormanında/ ..."
Ekleme Tarihi: 05 Şubat 2022 - Cumartesi

ASILMIŞ AŞKLAR ORMANI

Nail Güç eğitimci, ozan. Trabzon Fatih Eğitimli. Onunla daldaşız. Okuldaşız. Okuduğu kente düşürür yolunu kimiler de. Trabzon'a uğrar. Antalya Açı'da da çalıştı. Görele Açı'ya uğradı 14 Ekim 2021'de. Şiirlerini kitaplaştırmış. Pendoskitap'ta. Asılmış Aşklar Ormanı adıyla. Şiir yapıtına yakışır baskısıyla çekici olmuş Nail Güç'ün ilk göz ağrısı. İmzaladı; "Değerli öğretmenim Hayrettin Günay'a dostlukla, hayranlıkla...."

Görele Açı'da okuyan, yazan üç öğrencim var. Nail Güç'le tanıştırdım onları. İlk kez bir ozanla konuşuyorlardı. Sevinçliydiler, mutluydular. Nail Güç öğretmenimiz onlara da kitap imzalayınca unutulmaz bir anı oldu gençler için. Gidecekleri uzun yolda güç kaynağı oldu...

Asılmış Aşklar Ormanı damıtılmış sözcüklerin, özgün imgelerin yapıtı: "Senin için her gece şiir dokuyorum / hiçbir dize yok közlerinin renginde / karanlıkta şarap içen mumun ışığı / belki benzer gözlerine"

"avucumdaki çiçeği alsana / hayat çizgime dokunan / avucum kapanmadan / ha bir de / gözlerinde yanan / gecenin lambasını kısar mısın / seni uyuyamıyorum"

"kara görünmüyor anne / her yer kara / sana çıkarken yaktığım gemiler / rüzgarın teleklerini yolduğu / ölü bir kuş kanadı şimdi / kurumuş yosunlar / gemi ve balık iskeleti / her yer her yer kara anne / evvel zaman içinde maviymiş / gök ve deniz / hep çok bulutlu şimdi dünya / sabaha çok var mı anne / her yer kara her yer yara / atları sür içime apak atları / dalgaları bir de bulutları / kapa beni sonra / anne"

Kimi şiirler vardır ilk okuyuşta sizin olur. İçinizde, yüreğinizde sızı, belleği­nizde izdir. Beklenmedik anlarda dilinize geliverir... Asılmış Aşklar Ormanı'ndaki şiirler öyle değil. İlk okuyuşta adını tam da koyamadığınız bir sızı ama belli belirsiz bir sızı giriyor yüreğinize. Bir kez daha, bir kez daha okumalı sözcük sözcük; dize dize, düşüne düşüne, düşleye düşleye... Uçarak sözcüklerin kanadında, çağrı­şımlara kapı aralayarak... Okundukça derinlere dalarak...

Gözümüze, kulağımıza, gönlümüze uygun biçimlerdendir "gazel". İyileri, "ne de ko­lay ne de yalın yazılmış" dedirtir. Değerli ozanımız Nail Güç'ün, "Gölgesi Dökülen Ağaca Gazel"i de öyle: "gece nemiyle demli genizlerdeki bu ateşin / Ferhat'ın tezyinlerindeki güller değil yasemin / şimdi sesi bileyen bir keman yayı şah damarını/ kesiyor su verilmiş söğüt yaprağıyla yelin / iki elin kan da olsa avucuna kına yak­sınlar / kan kurusu bir kara bak hayat çizgin / etle tırnak arasında demlenen aşk karası / parmakların terk etme ustası bir gezgin / ağaçların değilmiş meğer teşrinlerde / dökülüp yerlerde sürünen gölgesiymiş nail'in"

KALEİÇİ, ANTALYALI KAYA "ozanların coğrafyaları şiirlerine yansır" tümcesini doğrulamaktadır: "ben şehrimi özledim / dalgaların yükseldikçe hafiflediği / ve sokak­ları dar / çatıları öpüşür ki / güneşi koynuna almaz / bu yüzden hiç gölgesiz kalmaz" "kıskanıyorum seni ey Antalyalı kaya / bu sonsuz koşu hep sana / seni öperek yumu­şatan her dalga / köpüklerini savurup / düşüyor yine her gece / yorgun argın senin koy­nuna"

Talat Sait Halman'ın "birlerini", Behçet Necatigil'in "şiirciklerini", "şiir uçlarını" anımsadım yapıtın "şiiriltiler" bölümünü okurken: senin / de halin buysa ben / den halini seviyorum" "gece derinleştikçe sesim yitiyor / dağlar da / bir balık gibi çırpınıyor yüreğim ağlarda" "seni bulduğumda ölüydüm / yüreğimden özürlüydüm" "türkülerin alevi hep genzimi yakar / zamanın suları geceleyin yorgun akar" ormanın sesini biraz açsana / çocukluk kuşum bu öten" "çıldırmış olmalı ağaçlar / kışın soyunup / yazın giyinmek de neyin nesi" "yapraklarını dökmemiş olsaydın / senin gölgene sığınırdım"

Sözcüklerin ozan işçiliğiyle şiire dönüştüğü yapıt Nail Güç'ün kitabı.

Gücü başarmış Nail Güç: "dökmez yaprağını ağaçlar / yürek cesetleri gölgede kalsın diye / sadece çıldırtıcı acı bir yeşil / en masum pembe / düşer dallardan / asılmış aşklar or­manında / törensiz defnedilenler / kurşuna dizilirken duymaz silah seslerini / yasak aşklar mezarlığını / en eski çağ canavarı bekler / lanetlenmiş kahramanlar / rahat uyusun diye / asılmış aşklar ormanında / ne kürek mahkumu ne müebbet / ya asılmış ya kurşuna

dizilmiş / kahraman bir yeşil gururlu bir pembe / bir de kırmızı başlıklı kız ve babaanne / yeni masallar yazarlar / asılmış aşklar ormanında/ ..."

Yazıya ifade bırak !
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.

siyahbet giriş